woensdag 22 oktober 2014

pastel servies van Petrus Regout

Gek ben ik op het servies van Petrus Regout pastel.
Jaren geleden is het begonnen met 1 bordje en 1 kommetje in het blauw.
Prachtig vond ik het en elke keer als ik ergens weer wat tegen kwam voor een leuk prijsje wilde ik het graag hebben.
Inmiddels staat niet 1 kast maar zijn er 2 kasten voor nodig om al het servies in uit te stallen.
Begonnen met roze en blauw te sparen, maar inmiddels staan de rest van de pastel kleuren er ook bij. Het wordt het er alleen maar leuker door zo met al die kleurtjes door elkaar.
Blij ben ik met de puddingvormen en de melk kannen....
De melkkannen kreeg ik van mijn ouders voor mijn verjaardag samen met de bekers. de pudding schalen vond ik in een kringloopwinkel.
Op MP heb ik nog nooit iets van dit servies gekocht omdat ik het daar gewoonweg te duur vind.
Dus mijn verzameling gaat niet snel, maar als ik dan ergens iets vind voor een leuke prijs ben ik er ook dubbel zo blij mee.
















In de kastjes staan ook het bestek van mijn opa's en oma's ... dierbare herinneringen vind ik dat. Evenals de foto van mijn man als baby met zijn vader.
Verder staat het oude naaiblikje van mijn oma er vol met speltjes en haar theekopje.
Dat theekopje is speciaal. Ze dronk er altijd uit en past zo mooi bij het pastel servies.
Daar ben ik echt mega blij om dat dat nou bij mij in de kast mag staan.
Een kast dus waar ik niet alleen prachtig servies in heb staan maar ook zeer waardevolle herinneringen.


liefs Zus en Trijntje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter ....