woensdag 5 november 2014

Dank U wel !







Dankdag vandaag.

Wat ben ik daar dankbaar voor!


Via Edukans ( http://schoenmaatjes.edukans.nl/ ) kregen onze kids op school een schoenendoos om te beplakken, te beschilderen, en mooi te maken.

Kinderen in Nederland vullen een schoenendoos met schoolspullen, toiletartikelen en speelgoed voor leeftijdsgenootjes in ontwikkelingslanden. Zo wordt een simpele schoenendoos een onvergetelijk cadeau! 
Nou de doos was prachtig en maandag kwamen ze trots uit school met de doos onder hun arm.

Nu mogen we m vullen!
Helemaal spannend eigenlijk. Dus vanmiddag gaan we op pad om de dozen te vullen met schriften, potloden, een knuffeltje zeep, stickertjes een tandenborstel en tandpasta en wat andere kleine dingetjes. Voor ons een kleine moeite, voor hun een prachtig kado.
Onze kleine diva wil ook graag mee doen dus gaan we vanmiddag haar schoenendoos versieren en vullen zodat ook zij een prachtig kado kan weggeven....

Vanavond is er bij ons in de gemeente een dienst. Onze kids gaan er met de jongensclub altijd heen. Bijzonder vind ik dat, z'n groep stoere binken op de voorste rij.

Thuis zullen we het er ook over hebben. Vorig jaar maakte we met dankdag een dankbaarheidsboom.
Ieder kreeg een aantal blaadjes voor aan de boom. Daarop kon je schrijven waar je dankbaar voor bent. Straks zal ik hem eens op tafel zetten. 
Kijken of het ze opvalt tijdens het eten. Mooie gelegenheid om er over te praten met elkaar. 

Zoveel dingen waar je dankbaar voor kan en mag zijn.
Dankbaar dat ik vanmorgen weer op mocht staan om samen met God voor ons gezin te mogen zorgen. Dankbaar voor onze kinderen, het eten op ons bord, de school waar de kinderen heen gaan, de vriendjes die over de vloer komen, dankbaar voor mijn ouders, mijn zus, dankbaar voor zoveel deuren die God elke keer weer voor ons opent, dankbaar dat Hij ons draagt wanneer we zelf denken dat we niet meer kunnen.

Vandaag probeer ik mij echt bewust te zijn van al die dingen waarvoor ik dankbaar ben.


Dank u Heer dat ik ik mag zijn!
Fijne dankdag allemaal.....







liefs Zus en Trijntje

4 opmerkingen:

  1. Mooi! Er is altijd iets om dankbaar te zijn...
    Via via kwam ik op je blog. Leuk om zo even een kijkje in je leven te hebben.
    Zegen!

    Groetjes,
    Mirjam

    http://geloof-huwelijk-gezin.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Mirjam,
      Wat leuk een berichtje van jou...
      Ik bezoek jou blog zeer regelmatig met veel plezier...
      Dank voor je bezoek en wie weet...
      Liefs Martine

      Verwijderen

Laat gerust een berichtje achter ....