dinsdag 18 november 2014

Onze kleine diva wil geen sinterklaas meer kijken

Een korte blog dit keer...
Vanaf zaterdag lig ik met een flinke griep op bed. Bah...
Dit plaatje vond ik en gaf goed weer hoe het hier de afgelopen dagen ging. Onze kleine diva zat of lag het liefst bij mij in bed om voor mij te zorgen zoals ze zelf zei. Inclusief knuffelbeesten en kopjes thee aan toe. Hoe lief.
Maar goed het is niet anders.
Gelukkig wil en kan manlief het gezin gewoon doordraaien terwijl ik op bed lig.
Vandaag voor t eerst even naar buiten geweest, maar de rest van de middag weer al slapend op bed door gebracht.
Toch even een korte blog.....


Al vanaf dat onze oudste klein is vieren wij het sinterklaasfeest.
Echter vertellen wij onze kinderen al vanaf kleins af aan dat de pieten geschminkt zijn en sint verkleed. Nooit waren ze bang voor sint en zijn pieten, nooit hebben ze het aan andere kinderen verteld.... Altijd ging dit prima, en elk jaar was het weer een feest ondanks dat ze wisten dat de mensen verkleed waren. Tot dit jaar....
Onze kleine diva zit onschuldig naar t sinterklaas journaal te kijken en ziet clownspieten.
Vanaf dat moment is het drama!
hoe vaak ik ook uitleg dat de mensen verkleed zijn, dat t niet echt is.... T maakt niets uit voor haar. Ze zijn eng. Op tv wil ze geen sinterklaasjournaal of intocht zien, naar bed is een drama want straks komen de clownpieten....
Het hele sint feest vind ik een leuke tijd, maar nu.....

Lastig onderwerp dit zeg....
Op schooltje hebben ze alleen sint en piet van "vorig jaar" zeg maar.
Natuurlijk snap ik dat er iets moet/zou gaan veranderen. Toch vind ik het nu anders. Niet alleen ik zie dat als volwassene, maar ook onze kleine diva merkt dat op. Gistermiddag zei ze op eens. Die andere sinterklaas en piet zijn wel leuk. Waarmee ze doelde op de dvd die ik van jaren geleden heb.
De club van sinterklaas.
Tja.... dan toch maar die dvd kijken en proberen de sint op tv te omzeilen.
Jammer, want het komt alleen maar door 3 van die clownspieten....

Toch gaan we er dit jaar met elkaar weer een leuk feest van maken.
Een gezellige middag en avond met familie. Met elkaar eten, een paar kleine leuke cadeautjes uitpakken en vooral plezier maken zonder sint op tv!

Gezellige tijd allemaal....

Liefs Zus en Trijntje



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter ....