maandag 10 november 2014

Snap er niets van....

Zo... zondagmiddag.
Manlief ging met de oudste en jongste telg een eindje wandelen.
De middelste speelt lekker buiten met een vriendje.
Nu eens tijd om de knippie in te kijken.
Een stofje op gezocht om te oefenen en een simpel rokje uitgezocht. 1 stip.
Nou dat moet lukken dacht ik bij mezelf.
Alles opgezocht wat ik nodig dacht te hebben. Spelden, stofschaar, patroonpapier, krijtsteentje, stift.... Oke ik kon van start.
Eerst maar eens uitzoeken welke lijnen in op het patroonpapier nodig had. Het duizelde helemaal. Wat staan daar veel verschillende lijnen op. Eenmaal de goede lijnen gevonden over getrokken met een donkere stift om zo over te nemen op het patroon papier.
Fase 1 was gelukt!




Uitknippen lukte me ook nog wel, maar toen.
Ik heb geloof ik het stukje uit de knippie wel 15 keer doorgelezen. Wat een termen staan daarin zeg. Panden stik zijnaden, belegbreedte, stik het beleg....
Ik ken alleen maar beleg voor op brood.... En dit was echt 1 stip!
Uiteindelijk dacht ik echt dat ik deed wat er stond maar tot mijn verbazing hield ik 2 stukjes uitgeknipte stof over! Ergens was het niet goed gegaan. De tunnel had ik er netjes aan gezet, het elastiek zat er door, maar die 2 kleine stukjes losse stof.... Geen idee waar die hoorde te zitten.
Onze kleine diva vond de rok bij thuiskomst geweldig en rende door het huis, "ik heb een nieuwe rok, ik heb een nieuwe rok"
Toch was er echt ergens iets goed mis gegaan.
Savonds had ik mijn moeder aan de telefoon. Ze kon er smakelijk om lachen gelukkig en stelde voor eerdaags eens te kijken waar het mis was gegaan....
Dat naaien is nog niet zo eenvoudig....
Ach het zal niet het laatste zijn wat mislukt, maar ach wat geeft het, ik heb een heerlijke middag gehad.


Liefs Zus en Trijntje




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter ....