woensdag 24 december 2014

kerstavond

Serious reques was dit jaar in Haarlem.
Onze oudste kanjer wilde er eigenlijk vorig jaar al heen, maar toen was het voor ons te ver weg.
Nu was het zo dichtbij dat we besloten hadden heen te gaan.
Wat een onderwerp....
Onze vriendin Tinka werkt ook met meiden die dit hebben mee moeten maken.
Wel in een ander gebied, maar wel met dezelfde inpakt op een leven.
Onze oudste kanjer vond t indrukwekkend. Zoveel mensen die daar voor geld gaven. Op www.tinkahelpt.com vind u Tinka haar verhaal....
Een verhaal waar ik mij heel hard voor maak!!

En dan nu kerst in aantocht.
Gisteravond wat boodschappen gedaan.
Vandaag stond ik in de supermarkt met een pot pindakaas, een pak vlokken en een pak melk.
De caissière keek me zeer verbaasd aan en vroeg; "Is dit alles voor kerst?"
Daarop antwoorden ik haar dat ik gek werd van al die mensen die zo vreselijk niet meer kijken waar kerst werkelijk om gaat. Voor mij was een man met een kar vol geladen met boodschappen en achter mij stond een vrouw met een nog grotere kar met boodschappen.
Waar gaat het om met kerst vraag ik me dan echt af.
Wij gaan ook echt wel gezellig met familie samen zijn , maar het gaat niet alleen om eten, eten, eten....

We vieren kerst, met het kerstverhaal. Maar de geboorte is maar het begin.
We vieren kerst omdat we ook het vervolg van de geboorte mogen vieren.
Een verhaal over een geboorte. Een verhaal wat verder gaat dan kerst.
Dat wil ik vieren met kerst, dat wil ik beleven met kerst, dat wil ik uitdragen met kerst....

Dankbaar was ik vandaag.
Vanmiddag had ik een lunch bij een collega. Ze was vandaag jarig en had collega's uitgenodigd voor een lunch. Het was gezellig, gastvrij....
Vanmiddag met de kids thuis heerlijk uitkijkend naar vanavond.
We hadden de kids gevraagd wat ze wilde eten.
Gourmette wilde ze.
Eerst hebben we met elkaar de aflevering gekeken van de zandtovenaar.
Opgenomen op de markt in Roermond. Klaas van Kruistrum vertelde het kerstverhaal in gewone taal.
Het was prachtig, pakkend voor onze oudste kanjer maar ook voor onze kleinste.
Het was mooi. De muziek, de liedjes, de tekeningen in het zand.
We hebben er echt met z'n allen van genoten.
Daarna heerlijk gourmetten.
Het was zo ongelooflijk goed met elkaar om zo kerstavond te beleven.
Bewust gekozen om niet naar de kerstnachtdienst te gaan maar het zo met elkaar te beleven.
Wat was dat goed zeg! dankbaar dat we dat zo met elkaar mochten doen.
Onder het eten pratend over wat Jezus voor ons heeft gedaan, wat Hij voor ons heeft betekend.

Nu zijn de kids lekker naar bed toe en staat de kerkdienst van onze gemeente aan via internet.
Zo kunnen we toch een beetje mee beleven.
Maar het kan niet op tegen de middag en avond die we als gezin met elkaar mochten hebben.

Morgenochtend met elkaar naar de kerst gezinsdienst.
Daar mag ik naar uit kijken. De verjaardag van Jezus vieren zei onze kleine diva vanmiddag...
Drie jaar is ze, maar zo de spijker op zijn kop.
Vieren dat mogen we zeker. Vieren dat Jezus voor mij naar deze wereld kwam.
Voor mij en voor jou....
De onderstaande brief ben ik voor het eerst in mijn tienerjaren tegen gekomen.
Dit wil ik graag met jullie delen.
Jezus kwam ook voor jou en wil je kennen!

Mijn kind,
Je kent Mij misschien niet, maar Ik ken je door en door (Psalm 139 vers 1)
Ik weet het wanneer je
zit en wanneer je weer opstaat (Psalm 139 vers 2)
Alles wat je doet is bij Mij bekend (Psalm 139 vers 3)
Want je bent gemaakt naar mijn evenbeeld (Genesis 1 vers 27)
Voordat je verwekt werd, kende Ik je al (Jeremia 1 vers 5)
Je bent geen vergissing (Psalm 139 vers 15)
Ik heb je prachtig gemaakt (Psalm 139 vers 14)
Ik heb je gemaakt in de buik van je moeder (Psalm 139 vers 13)
Mijn verlangen is om je te overladen met mijn liefde (1 Johannes 3 vers 1)
Ik geef je veel meer dan een aardse vader zou kunnen (Matteüs 7 vers 11)
Want Ik ben de perfecte Vader (Matteüs 5 vers 48)
Ik geef je wat je nodig hebt (Matteüs 6 vers 31-33)
Ik denk oneindig veel aan je (Psalm 139 vers 17-18)
Ik zal niet stoppen met het goede voor je te doen (Jeremia 32 vers 40)
Want je bent mijn kostbare bezit (Exodus 19 vers 5)
Als je Mij met je hele hart zoekt, zal je Mij vinden (Deuteronomium 4 vers 29)
Ik ben de Vader die je troost in al je verdriet (2 Korintiërs 1 vers 3-4)
Als je terneergeslagen bent, ben Ik dicht bij je (Psalm 34 vers 19)
Zoals een herder een lam draagt, zo heb Ik jou gedragen (Jesaja 40 vers 11)
Ik ben je Vader en Ik hou net zoveel van jou als van mijn Zoon, Jezus (Johannes 17 vers 23)
Hij kwam om te laten zien dat Ik aan jouw kant sta en niet tegenover je (Romeinen 8 vs 31)
En je te vertellen dat Ik niet meer naar je zonden kijk (2 Korintiërs 5 vers 18-19)
Ik gaf alles op waar Ik van hield, zodat Ik misschien jouw liefde zou winnen (Romeinen 8 vers 31-32)
Jezus stierf zodat wij weer bij elkaar kunnen komen (2 Korintiërs 5 vers 18-19)
Als je Jezus verwelkomt, ontvang je Mij ook (1 Johannes 2 vers 23)
Kom thuis en Ik geef het grootste feest dat je ooit beleefd hebt (Lucas 15 vers 7)
Mijn vraag is: Wil je mijn kind zijn? (Johannes 1 vers 12-13)
Ik wacht op je… (Lucas 15 vers 11-32)
Je Vader.



Voor de komende dagen bid ik dat ook jij mag ontdekken dat God zijn Zoon naar de aarde heeft gestuurd omdat Hij om ons geeft. Omdat hij van ons houd.
We vieren die liefde van God in het kerstfeest.                                                                              Het is begonnen met de liefde van God, laten we dat de komende dagen vieren.....
Liefs Zus en Trijntje



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter ....