zaterdag 14 februari 2015

Valentijnsweek.... Deel twee

Vandaag dan echt Valentijnsdag.
Hoewel we er al de hele week mee bezig zijn geweest en elke dag wel weer iets bijzonders had blijft het toch vandaag echt Valentijnsdag.
Waar het precies vandaan komt... de meningen liggen nogal uiteen.
Tegenwoordig is het allang niet zo klein en lieflijk meer als heel wat jaren geleden.
Het lijkt wel of alles steeds groter, grootst moet worden.
Jammer is dat, het kan zo anders.

Deze hele week stond dus in het teken van de liefde in ons gezin.
De liefde van God voor ons, de liefde tussen ons 5en, de liefde naar onze naaste...
De liefde....

Deze week elke dag stil gestaan bij het thema.
Wat is er in huize Zus en Trijntje allemaal gebeurd de afgelopen week.
Een aantal kiekjes om het te laten zien!

Wat is er allemaal gedaan:
Er is veel over het onderwerp geknutseld.
Een mooie mobiel gemaakt.
er is voor elkaar geknutseld.
Een prachtige bos bloemen gekregen van mn hubbie
(niet vandaag! juist niet!!)
Voor hem had ik een mooie fles wijn gekocht en zelf een etiket gemaakt met onze trouwtekst er op.
We hebben pannenkoeken gegeten met allemaal kleine pannenkoekhartjes er bij.
Op een dag een rode hartjes ballon gegeven aan de kids en aan opa, oma, nichtje en oom en tante om ze te vertellen hoeveel we wel niet van ze houden!
Chocolade hartjes gegeten s'middags bij een kop thee uit school op weer een andere dag.
Samen een boekje lezen over hoe waardevol je wel niet bent in de ogen van God!
Voor een gezin waarvan de moeder die dag uit het ziekenhuis kwam hebben we pannenkoeken gebakken met z'n allen.
En we hebben in huis plekjes/werkstukjes/briefjes/beeldjes enzovoort gecreëerd en neergezet over de liefde....






Hierboven zie je de knutselwerkjes die we vandaag aan elkaar hebben gegeven. Wat bijzonder zeg om te zien dat iedereen, hoe simpel ook, er werk van had gemaakt om de ander te laten weten hoe lief en bijzonder hij/zij wel niet is....
Deze week is meer dan geslaagd.

Sinds hele lange tijd heb ik ook mijn hubbie een brief geschreven. Een brief om hem eens op papier te laten weten hoeveel hij voor mij betekend.
Hoe dankbaar ik voor hem ben en ondanks dat hij dat wel weet, dat ik God elke dag dank voor de man die hij voor mij op het oog had.

Deze week was zeer bijzonder. Niet 1 moment stil staan maar zo een hele week met een thema aan de slag, Wij vonden het geweldig.
Het hoeft allemaal geen bakken met geld te kosten, juist niet zou ik haast zeggen.


Zelf dingen maken, knutselen, bedenken... Wij hebben het als een zeer gezegende week ervaren....


Liefs Zus en Trijntje....

3 opmerkingen:

  1. Wat gaaf!
    Hier is het helemaal aan ons voorbij gegaan, ik was ziek ;(.
    Maar je ideeën ga ik zeker onthouden!
    Bedankt voor het delen. ..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed dat jij je man een brief geschreven heeft. Goud waard!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter ....