maandag 16 maart 2015

Voorjaarskriebels

Pfff echt aan het weer ligt het nog niet... Alhoewel...
Een aantal dagen terug was het prachtig weer en toen begon het lichtelijk al te kriebelen. Hup naar buiten om de buitenboel te doen. Ramen zemen, stoepje boenen, deuren even goed afsoppen.
Oke het begin is er.
Van het weekend binnen door gezet. De grote kast in de woonkamer gedeeltelijk onder handen genomen. De eerste helft zit er op.
Al het speelgoed er uit gehaald, gesorteerd. Wat stuk was weg gegooid, wat voor te kleine kids was er uit gehaald voor de kringloop. kinderboeken ook gelijk even uitgezocht.
Onze kleine diva hielp goed mee. Kijk mama dat is voor baby's en dat is voor baby's/ We schoten goed op samen. Aan het einde van de rit hadden we zelfs een plank over in de kast. Leeg gewoon!

Op maandag werk ik altijd in de kringloopwinkel in het dorp naast ons.
Super vind ik dat. Even lekker niets. Gewoon even verstand op nul en gaan. Een paar uurtjes (z'n 5 a 6 uurtjes) even tijd voor mezelf.
M'n hubbie werkt dan normaal vanuit huis dus is er dan voor de kids tussen de middag en uit school. Meestal streef ik er naar om rond de klok van 4 uur weer thuis te zijn.
Dan zijn de jongens ook net thuis en kunnen we met z'n allen even een kopje thee drinken en de dag doorspreken.

Vandaag eenmaal thuis zat de opruimwoede nog in mijn lijf.
Eerst even kopje koffie met manlief en de kids drinken. De kids een kopje thee. Koekje er bij. Even bijkletsen gezellig. Daarna hup naar zolder. Even geen zin in de kast in de woonkamer. Die komt van de week wel weer.
Op naar zolder. Onze slaapkamer.
Zelf ben ik erg slecht in kleding. Kleding voor de kids koop ik graag maar voor mezelf.


Nu ging ik rigoureus huishouden in mijn kledingkast.
Tot mijn verbazing haalde ik er ruim 1 vuilniszak uit met kleding die ik al in geen jaar (of veel langer) aangehad had. Zelfs vond ik 2 kledingstukken, een tuniek en een shirtje van VOOR ons trouwen!!!! Mijn man kwam niet meer bij toen hij ze zag. Dat ga je toch niet meer aan trekken hoop ik he?! was zijn reactie. (let wel we zijn nu bijna 16 jaar getrouwd!)




Het wordt wel tijd om eens voor mezelf te gaan winkelen. Nu ben ik daar echt slecht in. Meestal kijk ik op rommelmarkten, kringloopwinkels, of op de koningsdag wel voor mezelf of ik iets leuks zie. Maar ,eestal kom ik dan met niets voor mezelf thuis en des te meer voor de kids of manlief.
Er zal toch verandering in moeten komen.
Mijn plan staat vast. M'n hubbie zei t nog; Je ben meer dan mama alleen hoor, koop eens wat leuks, je mag er ook goed uit zien toch?

Oke hij maakt een punt.
Nu de aanpak nog...
Das weer een volgende uitdaging.
Inmiddels staan er nu 2 vuilniszakken met kleding en speelgoed klaar voor de kringloop en is er een vuilniszak met kleding die stuk of anders was de kliko in gegaan.

Rust en ruimte in je kast is rust en ruimte in je hoofd zeggen ze...
We gaan t meemaken of dat zo is :)

Nu snel nog even naar boven de laatste dingetjes opruimen...

Liefs Zus en Trijntje

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk! Ik had dat met januari. En oh, wat wordt t weer gauw een "rommeltje". Maar dan ook weer sneller opgeruimd! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ga gezellig samen met een vriendin winkelen en laat haar je helpen... Niks kopen voor man of kinderen... Gezellig lunchen... en helemaal bijkletsen... mss ga je winkelen voor jezelf dan nog leuk vinden ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter ....