vrijdag 3 april 2015

Radio uitzending voorbereiden....




Een mail sturen naar de radio. De lokale radio dan wel te verstaan.
Maar toch. De mail was er uit vorige week en al snel was daar de reactie.
Jullie als thuisfront van www.tinkahelpt.com zijn welkom in de uitzending.
Slik!

Een aantal weken geleden was ik al samen met een mede organisator van de sponsorloop op de radio geweest om te vertellen over waar we mee bezig zijn. 18 april organiseren we een grote sponsorloop. Tinka komt er speciaal voor over naar Nederland. Spannend allemaal.
Met een team van 6 enthousiaste personen zijn we druk aan het voorbereiden.
De laatste puntjes op de i.
Sponsors zoeken voor spullen als schmink tot springkussen en van flyers tot sponsorenveloppe.
Stukjes schrijven voor de plaatselijke krant, nieuwsbrieven en de website.
Er komt veel bij kijken, maar het is ook ohh zo leuk om te doen.

En nu dan de radio. Maar dan over het hele Tinka avontuur. Van Nederland naar Brazilie en nu in Thailand. Wat wij als thuisfront doen, wat de acties zijn die we houden en vooral wat ons motiveert om dit te doen.

Vandaag kwam de presentator van het programma alles met ons doornemen.
Een echte voorbereiding dus.
Nummers uitzoeken en de onderwerpen die we gaan behandelen alvast bespreken....

De eerste opzet staat.
Muziek die Tinka en ons aanspreekt uitgezocht.
Van het nummer als "Breng ons samen" van Sela tot het nummer wat hierboven te vinden is....

Dat nummer heeft mij diep geraakt.
Laat het bij mij beginnen. Hier zijn mijn handen om ze te gebruiken, mijn voeten om ze te sturen waarheen U maar wil.....
Hoe toepasselijk op wat Tinka daar in dat verre Thailand doet. Maar ook hoe toepasselijk op wat wij hier in Nederland doen.
God gebruikt ons ook. Heeft ons op deze plek neergezet om Hem te dienen, te helpen waar Hij dat nodig vind. Het stukje thuisfront zijn heeft Hij aan ons gegeven. Zodat we onze talenten, die we ook van Hem hebben mogen ontvangen, in mogen zetten.
Niet ver weg, niet ergens waar ik mij niet op mijn plek zou voelen, want Hij kent mij door en door. Nee gewoon in Nederland, maar wel aan het werk voor Zijn grote plan!
Van het werk IN Zijn grote plan.
Daar mogen we allemaal onderdeel van uitmaken.
Daarvoor heeft hij ons geroepen.

Juist nu maakte dat nummer mij heel duidelijk dat God mij gebruikt. Dankbaar ben ik daarvoor dat ik onderdeel van Zijn geweldige plan ben.
En niet alleen ik mag een onderdeel daarin zijn. Ook mijn zus met wie ik het thuisfront vorm. Tinka ver weg in Thailand maar God roept ook jou om op te staan.
Je handen te openen en te zeggen "Hier ben ik Heer" zeg maar waar u mij hebben wil.
Zegt u maar wat ik kan en mag doen.

Zo mogen we Pasen in gaan. Wetend datgene wat Jezus allemaal voor ons heeft gedaan op deze Goede vrijdag. Vertrouwend op dat Jezus met ons meegaat op de weg die we gaan.

In dat vertrouwen wil ik jullie hele gezegende paasdagen toewensen en hoop en bid ik dat God ook jullie en mijzelf duidelijk wil laten zien wat Hij voor ons voor ogen heeft.....

Gezegende paasdagen allemaal....

De uitzending meeluisteren...
Dat kan op http://www.radioaalsmeer.nl/ dinsdagavond van 20.00 tot 21.00 uur.

terugluisteren kan vier weken lang via: http://www.radioaalsmeer.nl/uitzending-gemist/07-04-2015/

Liefs Zus en Trijntje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter ....