maandag 8 juni 2015

Caravan, tent en vouwwagen

Vakantie periode staat weer voor de deur.
Al jaren zijn we van het kamperen.
En ook al jaren doen we jaartje dit en dan weer jaartje dat.
Van tent tot vouwwagen tot caravan, het heeft allemaal al voor onze deur gestaan om ingepakt te worden voor de vakantie periode.
Ook is elk jaar weer een andere bestemming gepland.
Van Frankrijk tot de kop van Noord Holland, van Duitsland tot zeeland en alles er tussen in.

Elk jaar nemen we ons voor dat we nu toch voor een aantal jaren voor 1 vakantie middel gaan, maar elke keer weer verzinnen we na de vakantie weer iets anders.
Vorig jaar ging dus vrij onverwacht (na 2 jaar a) de caravan in de verkoop.
Eigenlijk werd hij heel snel verkocht. Dat hadden we eigenlijk niet heel erg bedacht.
Ach dan komt er wel weer wat op ons pad....

Maar ja... de tijd begint nu wel te dringen en we hebben nog geen ander vakantiemiddel.
Na heel lang wikken en wegen hebben we toch besloten om niet meer voor een caravan te gaan.
Manlief rijdt niet graag met een caravan en al helemaal niet naar het buitenland.
Met de oudste twee besproken en eigenlijk zouden zij het leuk vinden om weer een keertje naar het buitenland te gaan.
Dus caravan viel af.
Tent eigenlijk ook, want als we dan gaan willen we wel graag een keer een nachtje over kunnen staan zonder een hele tent op te moeten zetten.
De tent viel dus ook af.
Bleef de vouwwagen over en een budget wat niet tot de hemel reikt.
Z'n 1800,00 euro heeft manlief er voor gereserveerd.

Het oriƫnteren kan dus beginnen, en dat terwijl de vakantie wel steeds dichterbij komt...
Nog niets geboekt maar dit aar denken we er over om naar tsjechie te gaan.

Afgelopen weekend eens een rondje gedaan langs verschillende bedrijven die vouwwagens verkopen.
Na heel wat kijken en vergelijken kwamen we er al snel achter dat de roadmaster het meest bij ons past.
Zeer degelijk doek, mooie indeling, goed op te zetten en een harde deksel.

Maar ja... de prijzen va die wagens. Veelal zijn ze vanaf 2003 toch al gauw 3000,00 euro.
Dat zit even niet in het potje zeggen we dan maar...
Maar ja wat nu.
Een ander kopen, een merk wat ons eigenlijk niet aanstaat voor een jaar?
een ouder model Roadmaster kopen en uitkijken naar een nieuwer type en flink doorsparen...
Ahhh dilemma op dilemma.
Vanmorgen bijna een vouwwagen gevonden die qua prijs en jaar in ons straatje paste.
Maar dan ben ik weer z'n hals die niet graag met mensen die ik niet ken bel.
M'n man nam zijn telefoon niet op dus ik bleef hem maar bellen. Na een goed uur had ik hem aan de lijn. Hij zou de verkoper bellen....
Net op dat moment belde de verkoper hem, ik had hem inmiddels wel een mail gestuurd dat we interesse hadden.
Een half uur er voor had een man gebeld en was de wagen dus verkocht!
ahhh had ik nou maar gebeld....

Tja...
Wat als,
Anders gezegd kan ook, misschien was deze wagen niet voor ons bestemd.
Maar wat kan ik er dan toch stiekem van balen.

Toch maar van de week de inpaklijst gaan maken. Net als elk jaar maak ik een inpaklijst met de dingen die ik mee moet nemen.
Laat ik daar dan maar mee beginnen....
Wie weet lukt t nog voor de zomervakantie...
Ergens hoop ik t toch wel heel erg want wat kijk ik er naar uit om met mijn gezin op vakantie te gaan. Drie weken tijd met elkaar doorbrengen. Ik geniet daar zo van....

Maar eerst nog maar eens een rondje googele op zoek naar een Roadmaster Family s vanaf 2002...

Liefs Zus en Trijntje





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter ....