woensdag 19 augustus 2015

Starten op school

Kleintjes worden groot....
Zo, wat gaat de tijd toch snel.
Vanmorgen werden we gebeld door de toekomstige juf van onze kleine diva.

We stonden samen de bonen af te halen.
Onze kleien diva op het krukje bij het aanrecht de helft van de zak bonen afhalen.
Extra veel gekocht omdat het zo goedkoop was, even blancheren en de vriezer in.
Ze vind het heerlijk om me dan te helpen. Al keuvelend over van alles en nog wat ging de telefoon.

De juf van school belde om ons te informeren over wanneer onze diva naar school mag.
Wat kijkt ze er naar uit, maar ze moet nog even geduld hebben.
Eerst maar een mail sturen naar de peuterspeelzaal om op te zeggen.
Direct gaan er dan bij mij allerlei radars werken:
Wat is leuk om te trakteren op de peuterspeelzaal als ze afscheid neemt.
Wat zullen we de juffen geven, of toch iets voor het hele klasje.
In ieder geval krijgt de klas een grote bak met stoepkrijt.
Onze diva vind het geweldig om met stoepkrijt te spelen en te kleuren...
Dat kan vast ook prima op het schoolpleintje.
mmm....
denken, zoeken, nog harder denken.
Ach ik heb nog even.

Maar wat geniet ik nu dus nog even dubbel en dwars van haar aanwezigheid zo om me heen.
Samen keutelen in de keuken, hoe simpel... bonen afhalen...
Samen genieten van een beker limonade en een kop koffie in de zon s'morgens om tien uur.
Samen een puzzel maken in pyama,
Samen op de bank een boekje lezen,
Samen prikken en daarna kleuren, of pimpampet spelen....
Wat zal ik dat straks ook weer missen.

Ach iedereen zal er wel last van hebben als de "laatste" eenmaal naar school toe gaat.
Een thuis periode sluiten je dan toch af.


Maar eerst nog even heerlijk een paar weekjes genieten van het samen zijn....

Ze roept me al,

"zullen we samen........."



Liefs Zus en Trijntje


1 opmerking:

  1. Ik herinner me de tijd nog goed dat onze jongste naar school ging... Geniet van deze laatste tijd samen en straks is het ook weer fijn als je meer tijd hebt voor andere dingen.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter ....