dinsdag 1 september 2015

live58


In onze gemeente hebben we 1 per maand een MeetingPoint.

Een dienst voor tiener en iedereen die zich jong voelt.

Sinds drie jaar organiseer ik samen met mn "maatje" de diensten.
Voordat we hier samen aan begonnen konden we elkaar alleen van Hoi, Hallo, in de gemeente. Doordat we allebei op de openstaande "vacature"
Hadden ge re ageert leerde we elkaar al snel kennen. En wat had God dit prachtig voorzien zeg. Waar zij goed is is heb ik absoluut niet goed in en andersom. Dit werkt meer dan prima zo samen.

Op 11 oktober start ons nieuwe seizoen weer.
Voor dit jaar hebben we er voor gekozen om een live even te organiseren.

Een invent wat jongeren bewust leert maken van wat wij kunnen doen tegen de armoede in de wereld. Het is dus niet een avond die na half negen is afgelopen, maar een avond om nog lang mee aan de slang te gaan.
Ook de tienerleiding is ingeschakeld om zich hier voor in te zetten.

Spannend...
Gendro  Schijff  zal spreken en neemt zijn band mee. We kijken er enorm naar uit en zijn nu druk bezig met de promotie...

Live58 of leef58  in het Nederlands gaat uit van jesaja 58 waarin we worden opgeroepen  ons in te zetten  tegen armoede. In de indringende film live58  komt dat prachtig naar voren.
https://www.compassion.nl/leef58/



Ik hoop echt dat het een bijzonder, intense avond mag worden waarin God onze tiener maar ook onzelfstandige laat zien wat hij van ons verwacht.

Elke keer vind ik het weer wonderlijk om te zien hoe God met ons werkt.
Mijn maatje zat er een beetje over in; zal het wel goed zijn, de muziek, de avond, hoe is de muziek van Gendro.... menselijke gezien logische, je organiseert iets en wil dat het goed is.
En daarom stuurde God mij zonder dat ik het wist afgelopen zondag niet naar onze eigen gemeente maar naar de leg, de levend evangelie gemeente vlakbij ons dorp. Waarom we als gezin daar heen gingen wisten we toen nog niet.
Degene die op het podium de muziek verzorgde wat er te gast en het klonk geweldig. Een prachtige tijd van aanbidding mochten we hebben tot ,in man op eens zei; is dat Gendro schijff  niet? En jawel hoor.....
Toen we vanmorgen, mijn maatje en ik weer bij elkaar zaten uitte ze haar zorg. Toen wist ik het: God had ons daarnaar toe gestuurd zodat ik mijn maatje nu gerust kon stellen.

God had dit allang voorzien, ver voordat we er zelf maar tegenover elkaar over begonnen waren vanaf dat moment hadden we allebei rust.
Ook dit seizoen mogen we ingaan samen met God. Hij is degene die de sprekers en band heeft bedacht. Hij weet wat goed voor onze gemeente is, voor onze jeugd....

Met vol vertrouwen kijken we uit naar 11 oktober.  De straat van een geweldig nieuw MeetingPoint seizoen!!!

Liefs Zus en Trijntje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter ....