donderdag 5 mei 2016

Genieten van "het zijn" geeft stress

Deze week heeft mijn hubbie een weekje vakantie opgenomen.
Heerlijk! Ik wordt er altijd zo blij van als hij lekker in en om het huis is. Gewoon lekker met elkaar.

Maandag heb ik wel een half dagje gewerkt overdag dus voordat ze hier thuis goed en wel op gang waren was ik weer thuis. Dinsdag had ik avonddienst, ook lekker. Hadden we de ochtend eerst met elkaar.
Dinsdagmiddag ging onze middelste kanjer naar opa en oma. Lekker klussen en eten.
Een tuinbank afspuiten met de hoge drukspuit. Een flinke klus, maar hoe simpel kan het zijn. Hij geniet er enorm van. Lekker rommelen bij opa op pad. Het geeft hem zoveel rust. Heerlijk om hem zo te zien.

Woensdag hadden we een familiedag gepland. lekker weg met z'n 5en.
Lekker ontspannen.... Dacht ik....
Maar voor onze middelste kanjer gaf het alleen maar onrust zo bleek.
Toen ik dinsdag uit mijn werk thuiskwam om kwart voor tien was hij nog wakker.
Het eerste wat hij vroeg was "wat gaan we morgen doen?"
We hadden afgesproken te gaan zwemmen met elkaar maar waar daar hadden we het inderdaad nog niet over gehad. Onze kleine diva wilde graag een keertje zwemmen met z'n allen.

Om zijn stress weg te halen ben ik gelijk even achter internet gekropen. We wilde niet naar het plaatselijke zwembad maar naar een wat groter zwembad. We kwamen uiteindelijk uit bij Het Mirandabad in Amsterdam. Hij kon gaan slapen....

De volgende morgen merkte we al direct dat hij weinig zin had. Wilde niet uit bed gaf aan het te druk te vinden en geen zin had.

Maar ja.... We hadden het afgesproken om met elkaar te gaan.

Uiteindelijk om half tien Saartje naar mijn ouders gebracht. Ze mocht daar een dagje spelen. Paps had een stuk afgezet waar ze lekker kon ronddarren. Ze vond t geweldig! bench mee, maar uiteinderlijk zou ze er niet eens in slapen die dag.

We zijn gegaan... Om half 12 lagen we in het water. Het was nog niet heel erg druk en hij genoot toch echt wel. Lekker ravotten met zijn zusje in het water. Samen met z'n broer op een band van de glijbaan. Het was heerlijk! Met elkaar wat gegeten tussen de middag. dobberen in de draaikolk. Maar hij moest ons wel steeds, of een van ons, zien. Dan ging het goed. Een keer goed paniek toen hij ons niet meer kon vinden. We moeten zelf ook nog zo wennen merken we.

Mn hubbie en ik hadden het er gister nog over dat het z'n omdenken is. We moeten zelf nog zo erg nadenken bij alles wat we doen. Zo niet gewend. Maar wel zo gegund. Hij voeld zich dan zoveel beter....
Om half twee was het van de een op de andere tel genoeg. Paniek in zijn ogen hij wilde er uit. Het werd ook steeds drukker dus we begrepen het wel. Maar onze andere twee kids wilde er nog niet uit. Samen met onze middelste kanjer ben ik er uit gegaan en mijn hubbie is nog heerlijk een uurtje met de andere twee blijven zwemmen. En dat was ook weer goed.

Eenmaal thuis was hij bekaf. Maar we zeiden ook tegen elkaar dat het wel goed was... En weer een
leermoment! We hebben genoten en echt tijd met z'n 5en gehad!!

Vandaag weer een nieuwe dag... Vanmorgen hadden we kerk, maar hij bleef lekker thuis. We lassen voor hem maar even een rustig dagje in....

Liefs Zus en Trijntje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter ....